NI ISRAEL, NI PALESTINA

Imatge
  Aquest d'ERC no ha patit gaire de gana, aquests darrers 30 dies. No entenc la gent que és manifesta a favor de Palestina, d'Israel o de qualsevol altre país en conflicte. Actualment, al món tenim 5 conflictes bèl·lics de molt alta intensitat (és a dir de més de 10.000 morts) i 19 conflictes més d'alta intensitat (entre 1.000 i 9.999 morts). I només ens queixem per les víctimes innocents de Palestina? A Israel no moren innocents? I a Rússia? I a Ucraïna? I a Myanmar, Sudan o Etiòpia? Qualsevol guerra o conflicte bèl·lic té víctimes innocents, i aquí també hauríem de sumar els militars obligats a anar a defensar el seu país o a atacar-ne un altre. I que, si ho mirem bé, molts d'ells també són víctimes perquè hi van obligats. No seria més lògic manifestar-nos tots plegats davant l'ONU i exigir el final immediat de qualsevol conflicte bèl·lic, abans que hi hagi una sola víctima? Quins són els principals motius perquè es produeixi un conflicte bèl·lic? Solen ser una co...

BANC SANTANDER I IPHONE 16



Aquests dies a Rac1 i suposo que a altres emissores de ràdio també es poden sentir falques publicitàries del Banc de Santander, en les que, ofereixen, no un compte nou amb noves prestacions, no préstecs a baix interès ni cap altre servei bancari ad hoc, no.

Ofereixen un Iphone 16 per 0 € al mes 😲 "con condiciones", textual. Com ells mateixos publiciten. I tot seguit et diuen "consulta condiciones en Banco de Santander"

Les condicions:

El teu iPhone 16 per 0 €/mes

  • Només has de fer-te client, apuntar-te a la campanya i complir els requisits:
  • Domicilia la teva nòmina i dos rebuts.
  • Associa el teu Bizum al teu compte en l'App Santander.
  • Usa la teva targeta de crèdit almenys una vegada al mes o mantingues un saldo diari d'almenys 1.000€ en el teu compte.
Ras i curt, volen captar nous clients. Ara, la forma de fer-ho no és "potser" la més correcta ni professional.
Ara, deixem de banda els motius de la falca publicitària i parlem de la seva manera de comunicar-ho.

Com deia, en el meu cas, els anuncis els he sentit a Rac1, emissora de parla catalana.
  • Els anuncis són tots en castellà
  • Per fer gràcia construeixen un relat en el qual un argentí, concentrat en fer servir el seu nou iPhone no atén els comentaris de dos amics seus.
  • I en to burleta li etziben comentaris, per veure si reacciona, del tipus:
    • La Milanesa está sobrevalorada, és un filete "empanao" o
    • El tango está bien, peró donde esté una jota...
En resum, dos espanyols prepotents que fan "el que poden" per intentar emprenyar el seu amic argentí sense obtenir ni tan sols un gemec de desaprovació per part d'ell.

Amb tot això vull dir:
L'anunci fa pena, és culturalment lamentable i humanament xenòfob.
I per acabar d'empastifar-ho està fet en castellà en una emissora que parla català de 0 a 24.

Tot un exemple del que no ha de fer una entitat bancària ni tampoc una empresa de publicitat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

QUIN ÉS EL FUTUR DE L'HUMANITAT?

DONALD I ELON, PEL·LÍCULA O FUTUR?

SANT JORDI 2025